poniedziałek, 31 grudnia 2012

rolada szpinakowa z łososiem

Dzień dobry!

A jednak uda mi się napisać ostatnią notkę w 2012 roku. Jest jeszcze chwila przed przygotowaniami do sylwestra... w domku. :-) Bo mi pasuje wino, sery, bagietki... mniam.
Dzisiaj chciałam Wam pokazać przepyszną roladę szpinakową, jeśli się ruszycie to i byście zdążyli ją zrobić jako przystawkę sylwestrową.

SKŁADNIKI:
- 2 opakowania szpinaku po 450g
- 3 łyżki masła (30g)
- 4 jajka- oddzielnie białka i żółtka
- szczypta gałki muszkatołowej
- parmezan (z pół szklanki)
- sól, pieprz

SKŁADNIKI NA FARSZ:
- 2 sztuki twarożku typu Almette (ja daję dwa jogurtowe i trochę chrzanu, lub jeden jogurtowy i jeden chrzanowy)
- 8-10 plastrów łososia (jedna paczka)

- dodatkowo papier do pieczenia

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
- piekarnik rozgrzać do 220 stopni
- odsączony szpinak smażyć przez 10 minut na 2 łyżkach oliwy, połączyć z masłem i odstawić do wystygnięia
- formę 20x30 wyłożyć papierem do pieczenia- papier delikatnie natłuścić oliwą (ja używam formy- blachy z piekarnika, jest idealnie płytka i wygodnie się później szpinak przewraca na drugą taką samą formę)
- szpinak połączyć z żółtkami oraz gałką muszkatołową i dokładnie wymieszać, doprawić solą i pieprzem
- białka ubić na sztywną pianę z dodatkiem szczypty soli- dodać do szpinaku i delikatnie wymieszać
- masę rozprowadzić równomiernie na papierze i wstawić do piekarnika na 12 minut- aż stężeje
- placek szpiankowy wyjąć z piekarnika oprószyć tartym parmezanem, przykryć papierem do pieczenia i odwrócić na drugą blachę
- pozostawić przykryty z obu stron papierem aż do wystygnięcia
- ze szpinakowego placka zdjąć papier (na którym się piekł)
- na wierzchu rozsmarować równomiernie twarożek i ułożyć plastry łososia
- zwinąć roladę wzdłuż dłuższego brzegu
- obwinąć ścisło folią aluminiową i wstawić do schłodzenia na minimum 2 godziny (a najlepiej całą noc)


PS. Ledwo pisałam o kolekcji moich herbat, a już się powiększyła...


2 komentarze:

  1. Krzysztof z serduszkiem:P A co do rolady to jak najbardziej polecam! Do sylwestrowego wina na pewno pasuje doskonale.

    Monik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taaak, jak zobaczyłam ową bułkę, musiałam ją kupić.. :P

      o tak, z winem mniam!

      Usuń