czwartek, 6 grudnia 2012

mikołajkowe muffinki z nutellą.

To był sympatyczny dzień.
Najpierw widok, który bardzo lubię- śnieg. taaaak, gdyby jeszcze utrzymał się do świąt, albo żeby napadał wtedy nowy, bialutki puch... mam ostatnio jaką obsesję dotyczącą zimy, świąt... Później mikołajkowy dzień i mikołajkowe odwiedziny... z prezentami. 




Kupiłam w końcu amoniak na pierniczki, niedługo będzie pięknie pachnieć cynamonem i przyprawą piernikową. Oczywiście najbardziej nie mogę doczekać się zdobienia! Oby któryś z pomysłów 'przelał się na piernika'. ;-)

A dziś chciałam podzielić się z Wami przepisem na muffinki z nutellą. Ja nie przepadam za czekoladą, ale mój luby... no właśnie! :-)
Oczywiście nie obyło się bez przeszkód. Zabrakło jednego jajka (dobrze mieć sąsiadów...:P) Aparat nie chce współpracować... więc z góry przepraszam za to nieudane zdjęcie.




SKŁADNIKI:
- 140 g miękkiego masła
- 3/4 szklanki cukru (tradycyjnie dałam trochę mniej)

- 3 jajka
- pół łyżeczki ekstraktu z wanilii
- 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- nutella (około pół szklanki)


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:

- masło utrzeć na puszystą masę.
- dodać cukier, ekstrakt z wanilii, dalej ucierając.
- po kolei wbijać jajka, miksując po każdym dodaniu.
- mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, dodać do masy, zmiksować.
- formę do muffinek wyłożyć papilotkami, do każdej papilotki nałożyć ciasta, do 2/3 wysokości.
- na górę każdej nałożyć 2 łyżeczki nutelli, patyczkiem zrobić esy-floresy.
- piec w temperaturze 160 - 170ºC przez około 25 minut (lub dłużej, do suchego patyczka, pamiętając jednak, że nutella zawsze będzie powodować mokry patyczek, ale nie może być na nim natomiast mokrego ciasta).
- wystudzić na kratce.




Wracam do wymyślania kolejnych ozdób świątecznych i innych piękności. :-)
Smacznego, N. 

5 komentarzy:

  1. Z Nutellą.... Mniam:D Twój luby i Twoja luba:P zjadłabym całą blache bez zastanowienia! Musiały być przepyszne!

    Monik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecuję, że jeszcze będziesz miała okazję spróbować, moja luba! :*

      Usuń
    2. juz czekam! :*

      Usuń
  2. aaaa papilotki od Szymona :) musial byc dobre :) ale jak kupie słoik z nutella to nie wiem czy jak się nie obróce to jeszcze będzie... (czytaj A. krąży i poluje na słodycze:)

    OdpowiedzUsuń