sobota, 19 stycznia 2013

placki ziemniaczane z koperkiem i fetą.

Wróciłam!
Było sympatycznie, ale jednak w domu najlepiej.
Prezentów, 'pamiątek' nakupowałam. W sumie pisząc pamiątki nie mam na myśli figurek z nazwą miejscowości, albo coś w tym stylu... Nie kolekcjonuję takich bibelotów. Obfotografuję moje zdobycze i pokażę Wam kolejnym razem.
Dzisiaj tak na szybko- praca licencjacka na mnie czeka... Placki ziemniaczane z fetą i koperkiem. U mnie w domu jak się raz je zrobiło- nigdy więcej nie było już 'zwykłych placków'. :-)



SKŁADNIKI:
- 10 ziemniaków
- 2 jajka
- koperek
- 1 opakowanie fety lub gdy nie mam ja dodaję sera typu bałkańskiego z Lidla
- około 1 szklanki mąki KRUPCZATKI
- przyprawy: sól (mało daję ze względu na słony ser, pieprz i sporo majeranku)
- olej- do smażenia

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
- ziemniaki obrać i zetrzeć na tarce
- odsączyć z nadmiaru wody
- do masy dodać jajka, ser, przyprawy
- na samym końcu mąkę (mieszamy w trakcie dosypywania mąki- może okazać się, że 'ciasto' jest już wystarczająco gęste i nie potrzeba wsypywać całej szklanki. Ja robię to na oko)


Ten ból kiedy nie można zrobić 'artystycznego' zdjęcia, bo głodni domownicy pośpieszają. Ale... koperek widać, rumieńce widać. ;-)
Mój luby nauczył mnie dodawać odrobinę soli do śmietany, pychotka. Warto spróbować. Placki nie są mocno słone pomimo całego opakowania fety więc nie będziecie mocno spragnieni 'coli' jak to bywa w 'restauracjach'. ;-)

Mam ciastka imbirowe. Przydałoby się otworzyć wino... i można pisać. O ergonomii w biurze...

Pozdrawiam Was i do napisania już niedługo!
N.

5 komentarzy:

  1. hmmm jakoś wolę tradycyjne - nie nalezę do osób lubiących eksperymenty w kuchni - w przeciwieństwie do mojego męża :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też tak myślałam, dopóki nie zrobiłam tych.
      Uwielbiam fetę i koperek więc może to i dlatego... Ale jak i udało mi się wybrednego Krzysztofa do nich przekonać, to chyba są naprawdę smaczne. :-)

      Usuń
  2. Aż muszę wypróbować ten przepis ;-) Pozdrawiam, K.

    OdpowiedzUsuń
  3. No to zrobiliśmy dziś, oryginalne w smaku, ciekawe i na pewno jeszcze wrócą kiedyś na nasz stół ;-)
    Wszystkiego naj z okazji naszego dnia, czyli słodkich babeczek ! Pozdrawiam, K.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się bardzo i Tobie przesyłam babskiego buziaka:-*

      Usuń