poniedziałek, 11 lutego 2013

babka jogurtowo-cytrynowa

Dzisiaj szybko... bo dużo czasu już 'przesiedziałam'... jedną nogą w zimie, drugą w wiośnie... i nie przy tym co powinnam robić!



Dzielę się z Wami przepisem na pyszną babę! (z 'The Australian Women's Weekly')

SKŁADNIKI:
- 250 g miękkiego masła
- 3 jajka
- 150 g drobnego cukru
- skórka otarta z 2 cytryn
- 45 g wiórków kokosowych
- 30 g zmielonych migdałów
- 2 łyżki soku z cytryny
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 375 g mąki pszennej
- 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 200 g jogurtu naturalnego

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
- masło ubić mikserem na gładki, lekki puch
- dodać cukier i dalej miksować
- wbijać po jednym jajku i dokładnie miksując po każdym dodaniu
- dodać wiórki, migdały, skórkę, sok z cytryny i delikatnie wymieszać
- dodać mąkę, proszek, sodę i jogurt i miksować na najwolniejszych obrotach miksera
- formę do babki wysmarować masłem i wysypać bułką tartą lub kaszą manną (ja piekłam w silikonowej, delikatnie ją natłuściłam masłem, bo to był jej pierwszy raz;-))
- ciasto nałożyć do formy i wyrównać
- piec w 180 stopniach, przez około 50 minut (u mnie oczywiście wyszło odrobinę krócej)
- dobrze jest 10/15 minut pieczenia zacząć od niższej temperatury- 165 stopni
- po upieczeniu do tzw. suchego patyczka, wyjąć z piekarnika, chwilę ostudzić i wyjąć z formy

- po ostygnięciu posypałam odrobiną cukry pudru.



tadam! :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz